اخبار موزه کودکی ایرانک

مدیر کل میراث فرهنگی تهران در بازدید از موزه کودکی ایرانک تورهای "مادر و کودک" در تهران برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان تهران در بازدید روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه از موزه کودکی ایرانک گفت : «  توسعه ی موزه های تخصصی برای کودکان با توجه به جمعیت بالای گروه سنی کودک در شهر تهران نیازمند حمایت همه ی نهاد های متولی در استان است»

پرهام جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با اظهار اینکه ؛«  توسعه پایدار گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی نیازمند تقویت پیوند کودکان به موزه ها و اماکن فرهنگی است افزود : ارتباط موزه داران با کودکان یک مهارت و حرفه تخصصی است که باید برای راهنمایان موزه به درستی آموزش و تبیین شود»

بازدید دانشجویان دانشگاه خوارزمی از موزه کودکی ایرانک

هفتم آذرماه، گروهی از دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی «دانشگاه خوارزمی»، همراه با استاد خود «دکتر بیات»، از موزه کودکی ایرانک بازدید کردند. آن‌ها در هر بخش از موزه بادقت به اشیا توجه داشتند و با یکدیگر تبادل نظر می‌کردند.

با سکینه کیانی، همسر زنده‌ یاد محمد بهمن‌بیگی در موزه کودکی ایرانک

موزه کودکی در ۲۳ آبان‌ماه ۱۳۹۸، مهمان ویژه‌ای داشت، این مهمان ویژه خانم «سکینه کیانی»، همسر پدر تعلیمات عشایری ایران، زنده‌یاد «محمد بهمن‌بیگی» بود. خانم کیانی همراه با دو آموزگار در آموزش عشایری، به بازدید از موزه آمده بودند.

خانم کیانی در گفت‌وگویی که با راهنمایان «موزه ایرانک» داشت، از خاطرات خود با آقای بهمن‌بیگی گفت. ایشان دربارهٔ سرنوشت کودکان عشایری گفت که عکس‌هایی از کلاس‌های درسی‌شان بر دیوار موزه نصب شده‌بود.

خانم کیانی گفت‌وگوی خود را چنین آغاز کرد:

گزارش زادروز آسترید لیندگرن در موزه کودکی ایرانک

موزه کودکی ایرانک در دو روز ۲۳ و ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸ برنامه‌ای برای زادروز «آسترید لیندگرن» یکی از نام دارترین نویسندگان ادبیات کودکان سوئد و از تأثیر گذارترین نویسندگان این حوزه در جهان ترتیب داد.

گزارش زادروز آسترید لیندگرن در موزه کودکی ایرانک